activităţi
Reconstrucţie accidente rutiere
– Determinarea dinamicii accidentului rutier (succesiunea evenimentelor relevante de la declanşarea stării de pericol până la finalul evenimentului rutier);
– Stabilirea cauzelor producerii accidentului rutier;
– Determinarea unor parametri ce au influenţat evenimentul rutier (viteză de deplasare vehicule/pietoni, spaţiu de frânare, vizibilitate, poziţii vehicule, distanţă proiectare pietoni etc.);
– Stabilirea posibilităţilor de prevenire şi evitare a impactului;
– Analiza şi prelevarea de probe de la locul evenimentului rutier sau de la vehiculele implicate;
– Stabilirea normelor legale nerespectate de conducătorii auto etc.
Contraexpertize
– Presupune o nouă expertiză pe care organul de urmărire penală sau instanţa de judecată o poate dispune, la cererea părţii interesate sau din oficiu, atunci când are îndoieli cu privire la exactitatea concluziilor raportului de expertiză deja efectuat.
– Formulare obiecţiuni la raportul de expertiză judiciar.
Expertize tehnice a vehiculelor
– Diagnosticarea stării tehnice a vehiculului;
– Diagnosticarea stării tehnice a sistemelor unui vehicul;
– Determinarea cauzelor incendiilor apărute la bordul autovehiculelor;
– Întocmire rapoarte de daune;
– Evaluare autovehicule – determinare valoare de piaţă;
– Evaluare cost reparaţie autovehicul;
– Evaluare valoare despăgubire ce trebuie acordată de asigurator;
– Stabilire “daună totală economică”;
– Determinarea legăturii de cauzalitate între starea tehnică a unui sistem al vehiculului şi un eveniment rutier;
– Stabilirea orelor de muncă prestate de un conducător auto etc.
PORTOFOLIU
Imagini
Video
Activitatea de expertiză
Realizăm expertize tehnice auto judiciare şi extrajudiciare folosind programele specializate PC-Crash, Agisoft Metashape Professional, Crash 3 etc. Expertizele sunt realizate de către experţi tehnici autorizaţi de Ministerul Justiţiei ce sunt cadre didactice universitare şi care desfăşoară activităţi de cercetare în domeniu. De asemenea, experţii se bucură de o bună reputaţie profesională şi socială, ceea ce asigură un nivel ridicat de încredere al concluziilor consemnate în rapoartele de expertiză. Rezultatele expertizelor pot fi administrate ca probe în dosare de cercetare penală sau în cauze civile.
Consideraţii privind reconstrucţia unui eveniment rutier prin simulare
Pentru a putea răspunde cu certitudine întrebărilor ce pot fi identificate în obiectivele stabilite pentru realizarea expertizei tehnice, pe lângă folosirea unor modele matematice consacrate în literatura de specialitate şi a unor metode empirice aplicabile cazului analizat, în prezent se folosesc metode moderne complexe care asigură o acurateţe superioară a rezultatelor obţinute.
Metodele moderne la care se face referire, de regulă, integrează într-o manieră optimă modelele matematice folosite în literatura de specialitate şi metodele empirice consacrate. Aceste metode moderne presupun utilizarea unor instrumente de calcul care să permită expertului (utilizatorului) exploatarea cunoştinţelor sale şi asigurarea posibilităţii reproducerii prin simulare a accidentelor rutiere de o manieră care să permită extragerea unor concluzii certe care în alte condiţii ar fi fost extrem de dificil de formulat.
Un instrument modern folosit în realizarea expertizelor tehnice judiciare şi extrajudiciare este programul specializat în simularea accidentelor de trafic rutier „PC-Crash”. „PC-Crash” este un program de simulare a accidentelor de trafic rutier deosebit de precis, ce acoperă o multitudine de situaţii diferite. Programul beneficiază de avantajele ultimelor realizări în domeniile hardware şi software, ceea ce-i permite să efectueze calcule complexe. Programul „PC-Crash” conţine mai multe modele de calcul diferite, inclusiv un model de tamponare bazat pe impuls şi energia cinetică, un model bazat pe rigiditate, un model cinetic pentru simulări realiste ale traiectoriilor şi un model cinematic simplu pentru studii de timp şi distanţă.
Utilizând programului „PC Crash” se realizează o simulare a accidentului rutier pe baza informaţiilor obţinute pâna la momentul realizării simulării, simularea asigurând determinarea valorilor parametrilor necesari pentru a formula concluzii certe cu privire la obiectivele expertizei.
O primă etapă a realizării simulării este reprezentată de pregătirea scenei accidentului rutier.
Un prim element realizat la începutul pregătirii scenei accidentului rutier constă în adăugarea schiţei accidentului în programul de simulare.
Un alt element ce se are în vedere la simulare este reprezentat de materializarea mediului în care a avut loc accidentul rutier în cele 3 dimensiuni cunoscute. Realizarea acestui mediu virtual în trei dimensiuni este realizat cu ajutorul programului specializat „Agisoft Metashape Standard”. Materializarea mediului în trei dimensiuni este obţinut prin crearea unui „nor de puncte” ce este apoi exportat din programul „Agisoft Metashape Standard” şi importat în programul „PC Crash”.
După realizarea scenei accidentului rutier se procedează la realizarea simulărilor necesare în vederea determinării informaţiilor relevante pentru a se putea răspunde întrebărilor conţinute de obiectivele expertizei.
Contact
Denumire servicii Expertize Tehnice Auto
Disponibilitate mun. Bucureşti, jud. Ilfov, jud. Giurgiu, jud. Teleorman, jud. Dîmboviţa, jud. Prahova, jud. Ialomiţa, jud. Călaraşi. În situaţii deosebite există disponibilitate pentru realizarea de expertize oriunde pe teritoriul României.
Telefon 0742.125.784
Email expertizetehniceauto@gmail.com
Website http://expertize-tehnice-auto.ro
Urmăriţi expertize tehnice auto şi pe:
















